På Lexly använder vi cookies för att ge dig en bättre kundupplevelse. Genom att fortsätta accepterar du användningen av Cookies.
Reklamera en vara
Är du missnöjd med en vara du köpt? Att få rätt mot en säljare är inte alltid så enkelt, därför har vi skapat reklamationshjälpen. Vi hjälper dig att ta tillvara dina rättigheter när ditt klagomål inte hanterats på rätt sätt.
Du svarar på ett antal frågor och utifrån dina svar skapas ditt juridiskt korrekta reklamationsbrev som skickas till dig via e-post som en pdf. Därefter skriver du ut brevet och skickar det till säljaren. Du kan alltså snabbt och enkelt skriva ett juridiskt korrekt reklamationsbrev när det passar dig bäst.
Vi kan hjälpa dig att reklamera varor inköpta i svensk butik, internethandlare eller av svensk leverantör. Om inte det ger resultat informerar vi om hur du kan gå till nästa instans för att ta tillvara dina rättigheter.
Så här fungerar det
Svara på ett par frågor om ditt köp
Ett juridiskt korrekt reklamationsbrev skapas
Skriv ut och skicka brevet till säljaren
Tryggt
Vi hjälper dig till en tryggare tillvaro.
Enkelt
Vi förklarar juridiken på ett begripligt sätt.
Tillgängligt
Vi finns här när du behöver oss. På det sätt som passar dig.