Det finns ingen skyldighet att avtala om vilka gemensamma utrymmen hyresgästen får tillgång till men det är bra att göra det. Eftersom ett hyresavtal för kontorsplatser endast rör en plats eller ett avgränsat utrymme har hyresgästen ingen rätt att nyttja andra platser om det inte är överenskommet mellan hyresvärden och hyresgästen.
- Måste man ha ett hyresavtal?
- Hur skriver jag ett hyresavtal för en lokal?
- Kan vi skriva ett hyresavtal med en gratis mall?
- Vad borde jag ha med i avtalet?
- Vilka regler finns det för hyra för kontorsplatser?
- Behöver jag hyresvärdens tillstånd för att hyra ut kontorsplatser?
- Hur många arbetsplatser kan jag hyra ut?
- Vilken information behöver jag om kontorsplatsen?
- Kan jag begränsa antalet personer som använder arbetsplatserna?
- Måste man avtala om vilka gemensamma utrymmen som får användas?
- När ska hyran betalas?
- Vad ska ingå i hyran?
- Ska hyran betalas med eller utan moms?
- Vad är en depositionsavgift?
- Vad innebär det att kvittera en depositionsavgift?
- Vad måste vara med i ett hyresavtal för kontor?
- Varför ska jag inte skriva hyresavtal med en gratis mall?
- Varför undvika att skriva hyresavtal med en mall?