Det finns ingen skyldighet att avtala om vilka gemensamma utrymmen hyresgästen får tillgång till men det är bra att göra det. Eftersom ett hyresavtal för kontorsplatser endast rör en plats eller ett avgränsat utrymme har hyresgästen ingen rätt att nyttja andra platser om det inte är överenskommet mellan hyresvärden och hyresgästen.
Andra har även sökt på
- Finns det krav på att ha ett hyresavtal?
- Vad borde jag ha med i ett hyresavtal för kontorsplatser?
- Vilka regler finns det för hyra för kontorsplatser?
- Behöver jag hyresvärdens tillstånd för att hyra ut kontorsplatser i lokalen jag hyr?
- Hur många kontorsplatser kan jag hyra ut?
- Vilken information behövs om kontorsplatsen i avtalet?
- Måste man avtala om vilka gemensamma utrymmen hyresgästen får använda?
- När ska hyran för kontorsplatser betalas?
- Vad innebär en depositionsavgift?
- Kan vi skriva ett hyresavtal med en gratis mall?
- Vad ska regleras i ett hyresavtal för kontor?
- Varför ska jag inte skriva hyresavtal för kontorsplatser med en gratis mall?
- Varför undvika att skriva hyresavtal med en mall?