I ett hyresavtal för kontorsplatser är det viktigt att reglera frågor gällande exakt vad som ingår i uthyrningen, antalet arbetsplatser som avses och om det ska finnas en maxgräns på hur många personer som ska nyttja arbetsplatsen. Andra viktiga frågor är hur mycket som ska betalas i hyra och när den ska betalas, hur länge arbetsplatsen ska hyras ut och vad som ska gälla för uppsägning, underhållsskyldighet m.m. Om det i lokalen förekommer flera olika näringsverksamheter är det bra att införa en sekretessbestämmelse i hyresavtalet. En sådan bestämmelse skapar en skyldighet hos hyresgästen att inte utnyttja annans affärsinformation som kan förekomma på arbetsplatsen.
Andra har även sökt på
- Finns det krav på att ha ett hyresavtal?
- Vad borde jag ha med i ett hyresavtal för kontorsplatser?
- Vilka regler finns det för hyra för kontorsplatser?
- Behöver jag hyresvärdens tillstånd för att hyra ut kontorsplatser i lokalen jag hyr?
- Hur många kontorsplatser kan jag hyra ut?
- Vilken information behövs om kontorsplatsen i avtalet?
- Måste man avtala om vilka gemensamma utrymmen hyresgästen får använda?
- När ska hyran för kontorsplatser betalas?
- Vad innebär en depositionsavgift?
- Kan vi skriva ett hyresavtal med en gratis mall?
- Vad ska regleras i ett hyresavtal för kontor?
- Varför ska jag inte skriva hyresavtal för kontorsplatser med en gratis mall?
- Varför undvika att skriva hyresavtal med en mall?