Reklamation är ett meddelande till en säljare att det är fel på en vara som du har köpt. Enligt konsumentköplagen har du som köpare rätt att reklamera i upp till tre år efter köpet. Varan måste ha varit felaktig när du fick den, men det måste inte synas när du får varan utan felet kan vara ursprungligt även om det visar sig först efter en tid. Reklamationsrätten är inte något som kan avtalas bort.
Andra har även sökt på
- När har jag rätt att reklamera?
- Vem reklamerar man till?
- Måste jag bevisa att det är fel på varan?
- Jag har beställt en vara, när måste en säljare leverera den?
- Om jag inte läst avtalet, hur kan jag vara bunden till det?
- Vad är garanti?
- Vad är öppet köp?
- Varan såldes i befintligt skick.
- Måste jag betala för att skicka tillbaka varan?
- Vad kan jag kräva om varan är trasig?
- Vad händer om butiken inte ger mig rätt?
- Vad gör jag om mitt klagomål gäller annat än varor?
- Får jag använda varan och sen ångra mig och skicka tillbaka den?
- Varför ska man använda Lexly för att reklamera?