I första hand ska du vända dig till säljaren. Om säljaren har ekonomiska svårigheter, har upphört med sin verksamhet eller inte kan nås, kan du i andra hand vända dig till t.ex. någon som lämnat över varan till säljaren för vidareförsäljning alltså exempelvis butikens leverantör.
Andra har även sökt på
- När har jag rätt att reklamera?
- Vem reklamerar man till?
- Måste jag bevisa att det är fel på varan?
- Jag har beställt en vara, när måste en säljare leverera den?
- Om jag inte läst avtalet, hur kan jag vara bunden till det?
- Vad är garanti?
- Vad är öppet köp?
- Varan såldes i befintligt skick.
- Måste jag betala för att skicka tillbaka varan?
- Vad kan jag kräva om varan är trasig?
- Vad händer om butiken inte ger mig rätt?
- Vad gör jag om mitt klagomål gäller annat än varor?
- Får jag använda varan och sen ångra mig och skicka tillbaka den?
- Varför ska man använda Lexly för att reklamera?