1. Reklamera felet till leverantören. Med detta menas att beställaren, med fördel skriftligen, meddelar leverantören om felet på produkten. 2.Beställaren meddelar, antingen i samband meddelande enligt första punkten eller efteråt, vad han kräver att leverantören ska göra åt felet. Är felet så pass litet att det enkelt kan avhjälpas eller är en ny leverans av produkten den enda möjligheten?
Andra har även sökt på
- Hur gör jag för att vara säker på att få leveranserna i tid?
- Vad innebär en garanti från leverantören?
- Produkten leverantören skickat är felaktig, vad ska jag göra?
- Vad är skillnaden mellan ett köpeavtal och ett leveransavtal?
- Hur lång tid gäller vanligen ett leveransavtal?
- Vad händer om jag ångrar en bestämmelse i avtalet?
- Vad är ett leveransavtal?
- När behöver jag upprätta ett leveransavtal?
- Vilka bestämmelser ska ett leveransavtal innehålla?
- Hur lång tid löper vanligen ett leveransavtal?
- Vad är det för skillnad mellan ett leveransavtal och ett köpeavtal?
- Finns det någon lag som reglerar frågor om leveransavtal?
- Produkten leverantören skickat är felaktig, vilka möjligheter finns?
- Min motpart kommer inte uppfylla leveransavtalet. Vad kan jag göra?