När leverantören lämnar en garanti innebär det att leverantören måste visa att felen inte beror på leverantören, utan på beställaren, för att slippa stå för felet. Om det inte finns någon garanti är det normalt upp till beställaren att visa att det fanns ett fel redan från början. Då det ibland är svårt att bevisa varför ett fel har uppstått är en garanti en stor fördel för beställaren.
Andra har även sökt på
- Hur gör jag för att vara säker på att få leveranserna i tid?
- Vad innebär en garanti från leverantören?
- Produkten leverantören skickat är felaktig, vad ska jag göra?
- Vad är skillnaden mellan ett köpeavtal och ett leveransavtal?
- Hur lång tid gäller vanligen ett leveransavtal?
- Vad händer om jag ångrar en bestämmelse i avtalet?
- Vad är ett leveransavtal?
- När behöver jag upprätta ett leveransavtal?
- Vilka bestämmelser ska ett leveransavtal innehålla?
- Hur lång tid löper vanligen ett leveransavtal?
- Vad är det för skillnad mellan ett leveransavtal och ett köpeavtal?
- Finns det någon lag som reglerar frågor om leveransavtal?
- Produkten leverantören skickat är felaktig, vilka möjligheter finns?
- Min motpart kommer inte uppfylla leveransavtalet. Vad kan jag göra?